Tuesday 25 March 2008

Sałatka kalifornijska z owocami i kozim serem


Przepis na tę przepyszną sałatkę odkryłam dzięki Nicole z angielskojęzycznego bloga kulinarnego For the Love Of Food. Nicole zorganizowała akcję Taste & Create ( Spróbuj i stwórz), której uczestnicy dobierani są w pary, aby wypróbować przepisy ze swoich blogów. Dla mnie Nicole wybrała blog Johnna Le Petit Kitchen. Blog ten powstał zaledwie miesiąc temu, więc nie miałam zbyt wielu przepisów do wyboru. Co więcej, większość przepisów na blogu podanych jest bez dokładnych proporcji, co sprawiło, że wybór był jeszcze trudniejszy. Zdecydowałam się na sałatkę, jako, że jest to jeden z tych przepisów, do którego przyrządzenia dokładne proporcje tak naprawdę nie są wcale potrzebne. Poza tym, robienie większej ilości sałatek było jednym z moich noworocznych postanowień, o których pisałam wcześniej na angielskiej wersji mojego bloga. A ponieważ nie zamieściłam jeszcze żadnego przepisu na sałatkę, pomyślałam, że akcja ta jest świetną okazją, aby to nadrobić. Sałatka wyszła naprawdę przepyszna, bardzo lekka i orzeźwiająca. Zaskoczyło mnie, że tak różne smakowo składniki, tak wspaniale się ze sobą komponują. Na pewno zrobię ją jeszcze nie raz:)

Uwagi: W oryginalnym przepisie (można go znaleźć tutaj), były czerwone pomarańcze, zastąpiłam je mandarynkami. Poza tym pominęłam koperek i zrobiłam winegret z mniejszej ilości cytryn.

Sałatka kalifornijska z owocami i kozim serem

sałata
gruszka
mandarynki
kozi ser
pistacje, z grubsza posiekane

ocet balsamiczny

SOS WINEGRET*
sok z cytryny
oliwa z oliwek
koperek (opcjonalnie)

1. Ocet balsamiczny podgrzać w małym garnuszku, do czasu aż zgęstnieje. Zdjąć z ognia i pozostawić do przestygnięcia.
2. Sałatę porwać na małe kawałeczki, gruszki oraz pomarańcze pokroić. Ser pokruszyć.
3. Aby przyrządzić sos winegret, wymieszać oliwę z oliwek z sokiem z cytryny oraz koperkiem.
4. Sałatę, gruszki, pomarańcze, pokruszony ser oraz część pistacji przełożyć do dużej miski i delikatnie wymieszać.
5. Przełożyć sałatkę na talerzyki, skropić odrobiną sosu winegret oraz octem balsamicznym.

6. Posypać pistacjami. Podawać.

Smacznego:)

* Użyłam oliwy i soku z cytryny w proporcji 4:1

For the recipe in English, click here:
Californian salad with fruit and goat cheese

1 comment:

Majana said...

Bardzo wiosenna ta salatka, slicznie sie prezentuje :)