Friday 30 March 2012

Wiosenne curry

For the English version, click here

Curry z tofu i warzywami_9122

Zapraszam was dziś na obiecany przepis z książki Super Natural Every Day autorstwa Heidi Swanson. Jak wszystkie dania Heidi, curry z dzisiejszego przepisu jest nie tylko bardzo smaczne, ale także i bardzo zdrowe. Warzywa są tylko lekko podgotowane, już nie surowe, lecz wciąż chrupiące.

To bardzo prosty przepis, którego przygotowanie zajmie nam zaledwie kilkanaście minut. Ja zrobiłam je, tak jak autorka przepisu, z kalafiorem, cukinią i szparagami, ale do jego wykonania możecie użyć dowolnych warzyw, które akurat macie pod rᶒką. Heidi polecam również wersjᶒ z groszkiem, brokułem i ugotowanymi młodymi ziemniakami. Do przygotowania potrawy potrzebna bᶒdzie tajska pasta curry, możecie ją kupić np. w delikatesach Alma.W oryginalnym przepisie była to pasta czerwona, ja użyłam zielonej. To bardzo "elastyczny" przepis, nie bójcie siᶒ z nim eksperymentować. Jeśli nie przepadacie za tofu możecie je pominąć, a warzywne curry podać np. ryżem.  

IMG_9083b copy


Wiosenne curry z tofu i warzywami
Na 4 porcje:

1 ½ łyżeczki oleju kokosowego lub sklarowanego masła
1 cebula
drobnoziarnista sól morska
2 średniej wielkości cukinie
2 łyżeczki tajskiej pasty curry (autorka użyła czerwonej, ja – zielonej)
160 ml mleka kokosowego z puszki
225 g tofu
225 g kalafiora
12 szparagów
120 ml wywaru z warzyw

Cebulᶒ posiekać. Cukiniᶒ pokroić na 1cm kawałki. Kalafior podzielić na drobne różyczki. Szparagi pokroić na 2,5 cm kawałki pozbywając siᶒ przy tym zdrewniałych końcówek.Tofu pokroić w kostkᶒ wielkości około 1 cm.

W dużym rondlu na średnim ogniu rozgrzać olej kokosowy lub masło. Dodać cebulᶒ wraz z dużą szczyptą soli. Smażyć do czasu, aż cebula zacznie siᶒ szklić. Dodać cukiniᶒ i smażyć jeszcze minutᶒ.

Pastᶒ curry rozprowadzić w niewielkiej miseczce z kilkoma łyżkami mleka kokosowego. Mieszankᶒ dodać do cebuli z cukinią. Wymieszać tak, by warzywa dokładnie pokryły siᶒ pastą. Wlać pozostałe mleko kokosowe i doprowadzić do wrzenia. Dodać tofu, kalafiora i szparagi. Dusić przez kilka minut na małym ogniu pod przykryciem. Warzywa powinny pozostać chrupiące, ale nie surowe. Wlać bulion. Wymieszać i dobrze doprawić solą (jeśli wywar był już bardzo słony, soli dodajemy oczywiście mniej). Smacznego!!!


Curry_9127 copy

10 comments:

Szana said...

z takim tofu curry się jeszcze nie spotkałam, fajny pomysł :))
pozdrawiam,
Szana
www.gastronomygo.blogspot.com

Majana said...

Fajne to curry. Podoba mi się i na pewno jest pyszne.
:)

Pozdrowienia ciepłe:)

Kamila said...

Wspaniały przepis, pysznie!

margot said...

jak mi się zachciało szparagów i Karo curry:D

Magda said...

Tofu jeszcze nigdy mi nie smakowało, ale kocham lekkie przepisy! I kolor zielony:) To jest super propozycja dla mnie, dzięki:)

Kate said...

Really good and tasty pictures)))) Spring is so cool)

dorota20w said...

to musi być pyszne

Małgorzata Ziółkowska said...

chętnie bym spróbowała :)

Sylwia Stelmaszczyk said...

Ojej, wygląda ślicznie i pysznie! Na pewno wypróbuję:)

Optymistyczna said...

Jeszcze nigdy nie jadłam tofu. :/